Header Ads

header ad

Εγκαινιάστηκε η 3η δεξαμενή LNG στη Ρεβυθούσα, αναθαθμίζοντας το ρόλο του ΔΕΣΦΑ στην ευρύτερη περιοχή

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα εγκαίνια της 3ης δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ, της διοίκησης του ΔΕΣΦΑ και πληθώρας εκπροσώπων του ενεργειακού κλάδου, αλλά και της Ε.Ε.

Σημειώνεται ότι η Ρεβυθούσα διαθέτει ήδη δύο δεξαμενές LNG χωρητικότητας 130.000 κυβικών μέτρων και σύστημα αεριοποίησης που διοχετεύει το καύσιμο μέσω υποθαλάσσιου αγωγού στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου. Πλέον, εγκαινιάστηκε η τρίτη δεξαμενή, χωρητικότητας 95.000 κυβικών μέτρων αλλά και η αναβάθμιση του συστήματος αεριοποίησης, η δυναμικότητα του οποίου αυξάνεται σε 1.400 κυβικά την ώρα (από 1.000), καθώς και η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων προκειμένου να καταστεί δυνατή η υποδοχή πλοίων χωρητικότητας έως 260.000 κυβικών, από 155.000 που είναι τώρα.

Σε περίπου 20 ημέρες η νέα δεξαμενή θα μπορεί να τεθεί σε εμπορική λειτουργία, ενώ το συγκεκριμένο έργο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2016 ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ δίνοντας 660 θέσεις απασχόλησης στη διάρκεια της κατασκευής του.

Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, «πλέον η Ρεβυθούσα αποτελεί προνομιακό hub για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στον τομέα του φυσικού αερίου». Στον χαιρετισμό που απηύθυνε, κατά τα εγκαίνια της τρίτης δεξαμενής, ο Υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στη συγκυρία κατά την οποία συντελείται αυτή η στρατηγική αναβάθμιση: Ο ελληνικός αλλά και ευρύτερα ο διεθνής ενεργειακός κλάδος βρίσκονται σε φάση μετασχηματισμού, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογική πρόοδος και να δοθούν απαντήσεις στις προκλήσεις που πηγάζουν από την κλιματική αλλαγή.

«Για τον μετασχηματισμό αυτό η Ελλάδα έχει πλέον σχέδιο», υποστήριξε ο κ. Σταθάκης, παραπέμποντας στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που ήδη βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. Το σχέδιο περιγράφει αναλυτικά τον μετασχηματισμό του ενεργειακού μείγματος, επιφυλάσσοντας κεντρικό ρόλο στο φυσικό αέριο για την περίοδο μετάβασης σε μία οικονομία με περιορισμένες εκπομπές ρύπων. «Στην επόμενη πενταετία, ο κλάδος του φυσικού αερίου θα αλλάξει ριζικά» εκτίμησε ο Υπουργός και περιέγραψε συνοπτικά τη στρατηγική που ακολουθείται, στη βάση τριών στόχων:

1.           Την απελευθέρωση,  ήδη από τις αρχές του χρόνου, της αγοράς φυσικού αερίου, έτσι ώστε να επιτραπεί η είσοδος νέων παικτών στην αγορά και να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός. «Η εποχή της μονοπωλιακής εμπορίας έχει παρέλθει οριστικά και όλοι θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σταθάκης.

2.           Την οικοδόμηση υποδομών δικτύων στο εσωτερικό που θα συνδέσουν 18 πόλεις της χώρας με φυσικό αέριο, καθώς επίσης και μεγάλες υποδομές διαμετακόμισης που θα συνδέσουν τη χώρα με την αγορά των Βαλκανίων και της Ιταλίας. Ο Υπουργός υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση επέμεινε να διατηρήσει το Δημόσιο ισχυρή παρουσία στα δίκτυα, μεταξύ άλλων και για να διασφαλίσει την απρόσκοπτη ανάπτυξη των υποδομών αυτών.

3.           Την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας μέσω της περαιτέρω διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών.

Ο κ. Σταθάκης έκανε ειδικά αναφορά στον πρωταγωνιστικό ρόλο που καλείται να παίξει ο ΔΕΣΦΑ στην υλοποίηση των παραπάνω στόχων, αποτελώντας τον εγγυητή της σταθερής λειτουργίας του εθνικού συστήματος. Υπενθύμισε ότι «ο ΔΕΣΦΑ αλλάζει σελίδα με την είσοδο στο μετοχικό του κεφάλαιο τριών από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους διαχειριστές, μια εξέλιξη που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για την ελληνική οικονομία, αλλά και μεταβάλει τον ορίζοντα δράσης του εθνικού διαχειριστή». Ιδιαίτερα αναφορά έκανε ο Υπουργός και στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας: «Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στη βάρδια και καθιστούν τη λειτουργία των υποδομών δυνατή 24 ώρες την ημέρα, όλες τις ημέρες του χρόνου και όλοι αυτοί που τους στηρίζουν από τις διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες. Τα ταλέντα τους, η προνοητικότητα τους, η εμπειρία τους αποτελούν το διαβατήριο για τη μετάβαση της εταιρείας στη νέα εποχή που έρχεται». Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι «το γύρισμα της σελίδας στην ιστορία της εταιρίας παρουσιάζει μία μεγάλη ευκαιρία για τη διόρθωση παρελθόντων αστοχιών στις εργασιακές σχέσεις». Κάλεσε, δε, τους νέους μετόχους να αντιμετωπίσουν αυτή τη χρόνια αδικία με τη «σταδιακή ενσωμάτωση των εργολαβικών εργαζομένων, ενός άδικού  και αναποτελεσματικού εργασιακού καθεστώτος, σε μόνιμες θέσεις εργασίας».

Ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα Γιώργος Μαρκοπουλιώτης στάθηκε ιδιαίτερα στα οφέλη του έργου που περιλαμβάνουν νέες θέσεις εργασίας, αυξημένη ενεργειακή ασφάλεια, μείωση των ρύπων και του κόστους του φυσικού αερίου για τους καταναλωτές, διαφοροποίηση των πηγών και οδών ενεργειακού εφοδιασμού. «Η στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ολοκλήρωση του έργου καταδεικνύει τη σημασία που αποδίδει στην διείσδυση του φυσικού αερίου τόσο στο εγχώριο σύστημα όσο και στη διάχυση του στη Βαλκανική», τόνισε ο κ. Μαρκοπουλιώτης, υπενθυμίζοντας ότι μόνο για την δεξαμενή της Ρεβυθούσας και την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συμβάλει χρηματοδοτικά με περισσότερα από 210 εκατομμύρια ευρώ.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Σωτήρης Νίκας παρουσίασε τα χαρακτηριστικά του έργου τονίζοντας ότι ο Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα είναι ένας από τους 13 της Ευρώπης και ο μοναδικός στα Βαλκάνια. Με την προσθήκη της τρίτης δεξαμενής ΥΦΑ η δυναμικότητα του σταθμού αυξάνεται από 130.000 σε 225.000 κυβικά μέτρα και η δυνατότητα αεριοποίησης από 1.000 σε 1.400 κυβικά μέτρα την ώρα. Παράλληλα αναβαθμίστηκαν οι εγκαταστάσεις ελλιμενισμού προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα υποδοχής μεγαλύτερων πλοίων (έως 260.000 κ.μ. έναντι 180.000 ως τώρα) .

«Καθίσταται δυνατή η ενεργοποίηση του εξαγωγικού ρόλου της χώρας καθώς από τα 7 δισ. κυβικά μέτρα αερίου που θα είναι η δυναμικότητα του σταθμού, τα 2 προορίζονται για την ελληνική αγορά και τα 5 δισ. για τα Βαλκάνια, μέγεθος αντιστοιχεί στο 30% περίπου των αναγκών της περιοχής» τόνισε ο κ. Νίκας.

Παράλληλα προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο καθώς και προβλήτας εφοδιασμού μικρών πλοίων, που θα επιτρέψουν τον εφοδιασμό απομακρυσμένων περιοχών με φυσικό αέριο, καθώς και τη χρήση του ΥΦΑ ως καυσίμου πλοίων και βαρέων οχημάτων.

Αναφερόμενος εξάλλου στην είσοδο των εταιρειών Snam, FLUXYS και Enagas στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ ο κύριος Νίκας τόνισε ότι θα δημιουργήσει νέες επιχειρησιακές δυνατότητες για την εταιρεία.


πηγη energypress.gr
Από το Blogger.